Πέμπτη 23 Ιουνίου 2011

Ανακοίνωση με αριθμ. 44/23.6.2011


ΣΥΛΛΟΓΟΣ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, ΘΡΑΚΗΣ

ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ & ΗΠΕΙΡΟΥ

ΕΔΡΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ



Θεσσαλονίκη , 23.6.2011
               Αριθμ. Πρωτ.: 44

 

Ταχ. Δ/νση : Φράγκων 14,                                      
Ταχ. Κώδικας : 54012 ,  Θεσσαλονίκη
Τηλέφωνο : 2310 531730

 

ΠΡΟΣ :
Υπουργείο Εργασίας
& Κοινωνικής Ασφάλισης
α. τον Υπουργό Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης
κ. Γ. Κουτρουμάνη

β. την Γ. Γραμματέα
κ. Αννα Στρατινάκη

γ. τον Ειδ. Γραμματέα του ΣΕΠΕ
κ. Μ. Χάλαρη

 
Στις δραματικές ώρες που διέρχεται η χώρα μας, με τον ελεγκτικό μηχανισμό του Σ.ΕΠ.Ε να βιώνει πρωτόγνωρες συνθήκες αποσύνθεσης, ενόψει της ψήφισης του κατατεθέντος σχεδίου νόμου που τιτλοφορείται «Αναμόρφωση του Σ.ΕΠ.Ε», το οποίο δημιουργεί φρούδες ελπίδες στην κοινωνία και τους εργαζόμενους περί δήθεν αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών, διαμαρτυρόμαστε για την καθημερινή υποβάθμιση και προσβολή του λειτουργήματος, του κύρους και της ανεξαρτησίας των Επιθεωρητών Εργασίας, η οποία πραγματώνεται μέσω των πράξεων ή παραλείψεων της ηγεσίας του Υπουργείου Εργασίας, κατά σαφή παραβίαση διατάξεων του εσωτερικού και διεθνούς δικαίου και ιδίως της 81 ΔΣΕ,  η οποία κατέστη εσωτερικό δίκαιο με αυξημένη τυπική ισχύ. Ενδεικτικά σταχυολογούμε τις κάτωθι περιπτώσεις:
1.         Η Υπουργική Απόφαση για τον υπολογισμό και το ύψος του προστίμου, προβλέπει τέτοιες παραμέτρους, που εξαιτίας της έλλειψης σχετικής οργανωτικής δομής και υποδομών του Σ.ΕΠ.Ε, είναι αντικειμενικώς αδύνατον να υλοποιηθεί. Εξάλλου, συμβάλλει στην υπερχείλιση της γραφειοκρατίας μέσα στην οποία είναι εγκλωβισμένοι οι Επιθεωρητές Εργασίας, σε βάρος του ελεγκτικού και κοινωνικού τους ρόλου, ο οποίος συνιστά την πεμπτουσία της αποστολής τους. Και βεβαίως κείται εκτός της τρέχουσας, τραγικής, κοινωνικοοικονομικής πραγματικότητας.
Είναι προδήλως φανερό ότι το όλο εγχείρημα σχεδιάστηκε από απλούς τεχνοκράτες που αγνοούν παντελώς τη φυσιογνωμία και τις ιδιαιτερότητες των ελέγχων. Επιχειρήθηκε μ’ αυτό να εξορθολογιστεί δήθεν το υφιστάμενο σύστημα επιβολής των προστίμων. Η πρόθεση αυτή, καταρχήν, θα ήταν καθόλα αποδεκτή, όμως το προβλεπόμενο εύρος των προστίμων δεν αφήνει πολλά περιθώρια για καλόπιστη κριτική. Είναι οφθαλμοφανές ότι άλλος είναι ο βασικός στόχος. Θυσιάζεται ο κοινωνικός ρόλος του Σ.ΕΠ.Ε, με τον οποίο γαλουχήθηκαν όλοι οι Επιθεωρητές Εργασίας, αλλά και η κοινωνία ολόκληρη, σε μια εισπρακτική λογική. Μεταλλάσσεται το ΣΕΠΕ σε εισπρακτικό μηχανισμό. Οι εργασιακές σχέσεις δεν είναι νούμερα για να μπαίνουν σε καλούπια. Η καθεμιά συνιστά ξεχωριστή περίπτωση, η οποία ενέχει τα δικά της χαρακτηριστικά και αντιμετωπίζεται in cocreto.
Η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων που εμφανίζουν παράνομη συμπεριφορά ανήκει στην κατηγορία των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων που χαροπαλεύουν να επιβιώσουν μέσα στο σημερινό οικονομικό εφιάλτη. Η επιβολή σ’ αυτές των προβλεπόμενων με την εν λόγω απόφαση προστίμων θα τις οδηγήσει μετά πάσα βεβαιότητα στον οικονομικό θάνατο. Μαζί τους όμως θα συμπαρασυρθούν και χιλιάδες εργαζόμενοι, οι οποίοι θ’ απολέσουν τις απαιτήσεις τους που αφορούν στην καταβολή των πάσης φύσεως αποδοχών τους ή και το χειρότερο τις θέσεις εργασίας τους.          
Πέρα από την ανωτέρω κοινωνική διάσταση του προβλήματος, η εφαρμογή της απόφασης προσκρούει στην πράξη σε πολλά αντικειμενικά εμπόδια.
Ειδικότερα, δεν υφίσταται βάση δεδομένων, ούτε άλλο ισοδύναμο σύστημα, απ’ όπου οι Επιθεωρητές Εργασίας θ’ αντλούν πληροφορίες για την έκδοση αμετάκλητων καταδικαστικών αποφάσεων, ως προς την τέλεση αξιόποινων πράξεων, κατά παράβαση της εργατικής νομοθεσίας. Πολλώ δε μάλλον δεν είναι δυνατή η εφαρμογή αυτής της παραμέτρου σε βάθος τετραετίας.
Επιπλέον, δεν υπάρχει αντικειμενική δυνατότητας ενημέρωσης των τμημάτων για την υποτροπή της παραβατικής συμπεριφοράς της επιχείρησης σε πανελλήνια κλίμακα και όχι μόνο σε επίπεδο παραρτήματος-υποκαταστήματος. Σ’ αυτήν την περίπτωση μάλιστα ελλοχεύει ο κίνδυνος να ληφθεί υπόψη κατά τον υπολογισμού του προστίμου λαθεμένος αριθμός απασχολούμενου προσωπικού, σε επίπεδο επιχείρησης συνολικά, γεγονός που το καθιστά δικαστικά ακυρωτέο.  
Ένα ακόμη προβληματικό στοιχείο συνίσταται στο γεγονός ότι οι Επιθεωρητές Εργασίας δε διαθέτουν την εξειδίκευση για να ελέγχουν τους ισολογισμούς Α.Ε και τα λοιπά οικονομικά στοιχεία που προβλέπονται στην σελ. 7 της εγκυκλίου.
Επισημαίνεται, επίσης, ότι το κριτήριο της υποτροπής ουσιαστικά εισάγεται και αξιολογείται δεύτερη φορά, στο πλαίσιο του κριτηρίου του βαθμού συνεργασίας.
Τέλος, η πρόβλεψη της αιτιολόγησης της μη επιβολής του προστίμου, πέρα από την πρόσθετη γραφειοκρατική διαδικασία που εισάγει, ακυρώνει εμμέσως τη διακριτική ευχέρεια και την ανεξαρτησία που απολαύνουν οι Επιθεωρητές Εργασίας κατά την ενάσκηση των καθηκόντων τους.    
Είναι λοιπόν προφανές ότι η εν λόγω Απόφαση πρέπει να αναθεωρηθεί, λαμβανομένων υπόψη όλων των ανωτέρω προβληματισμών. Το μόνο θετικό αυτής της προσπάθειας είναι η κωδικοποίηση των παραβιαζόμενων διατάξεων κατά περίπτωση, η οποία αναμφίβολα θα συμβάλλει στην ενιαία καταγραφή και αντιμετώπιση των σχετικών ζητημάτων από τους Επιθεωρητές Εργασίας. Αυτό το στοιχείο μπορούμε να το κρατήσουμε σα βάση και πάνω σ’ αυτό να οικοδομήσουμε ένα δίκαιο και κοινωνικό σύστημα επιβολής προστίμων, που θα βασίζεται στις υπάρχουσες δυνατότητες του μηχανισμού του Σ.ΕΠ.Ε και όχι σε εξωπραγματικά και υποθετικά δεδομένα. Δηλώνουμε πρόθυμοι να συνεργαστούμε και να συνεισφέρουμε με κάθε τρόπο προς αυτήν την κατεύθυνση.
2.         Η αύξηση του αριθμού των μηνιαίων ατομικών ελέγχων σε 12, μέσα σε συνθήκες ασφυκτικής πίεσης και οριακής λειτουργίας των Υπηρεσιών του Σ.ΕΠ.Ε, λόγω υπερβολικού φόρτου εργασίας σε συνδυασμό με την εντεινόμενη και συνεχή υποστελέχωσή του (μη προσλήψεις- συταξιοδοτήσεις), με τους Επιθεωρητές Εργασίας να έχουν υπερβεί κάθε ανθρώπινο όριο αντοχών, συνιστά ενέργεια παράλογης στοχοθεσίας, που αγνοεί παντελώς τις πραγματικές συνθήκες και εξυπηρετεί αποκλειστικά ανάγκες επικοινωνιακής πολιτικής και πρόκλησης εντυπώσεων.
3.         Οι ειδικές εντολές μετακίνησης των Επιθεωρητών Εργασίας από νομό σε νομό ή και από περιφέρεια σε περιφέρεια, χωρίς υπηρεσιακά αυτοκίνητα και χωρίς την καταβολή των εξόδων μετακίνησης, προσκρούουν στις ισχύουσες διατάξεις του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα για τις μετακινήσεις των υπαλλήλων σε συνδυασμό με τις οικείες υπουργικές αποφάσεις περί καταβολής των εξόδων μετακίνησης.
4.         Ο τρόπος οργάνωσης, προγραμματισμού και λειτουργίας των μικτών συνεργείων ελέγχου με την ΕΥΠΕΑ-ΙΚΑ διαταράσσει την ήδη προβληματική, λόγω των τραγικών ελλείψεων σε προσωπικό, λειτουργία των υπηρεσιών του Σ.ΕΠ.Ε και κυρίως προσβάλλει το κύρος και την ανεξαρτησία των Επιθεωρητών Εργασίας, οι οποίοι, με ρητή εγκύκλιο, πρέπει να υπακούουν στα αιτήματα των ελεγκτών της ΕΥΠΕΑ!!
5.         Διενεργούνται προκαταρκτικές έρευνες και ΕΔΕ εναντίον Επιθεωρητών Εργασίας, ακόμα και για γνώμη που διετύπωσαν κατά την ενάσκηση των καθηκόντων τους. Εξάλλου είναι γνωστό ότι εξορισμού οι Επιθεωρητές Εργασίας ακροβατούν μεταξύ των αντιτιθέμενων συμφερόντων των κοινωνικών εταίρων, με συνέπεια να είναι διαρκώς εκτεθειμένοι απέναντι στη μια ή την άλλη πλευρά. Αλίμονο, αν κάθε φορά, με αφορμή, τη διατύπωση κάποιου παραπόνου από το ένα συμβαλλόμενο στην εργασιακή διένεξη μέρος, διενεργείται ΕΔΕ εναντίον των Επιθεωρητών! Τέτοιες πρακτικές κουρελιάζουν την ανεξαρτησία των Επιθεωρητών Εργασίας και παρακωλύουν την ελεύθερη άσκηση των καθηκόντων τους, κατά παράβαση της διάταξης του άρθρου 68 παρ. 2 του Ν. 3518/2006 σε συνδυασμό με το άρθρο 18 του Ν. 3260/2004.
6.         Διενεργούνται αποσπάσεις προσωπικού, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η γνώμη του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή, ώστε να συνεκτιμώνται οι υπηρεσιακές ανάγκες σε επίπεδο Περιφέρειας.
7.         Τέλος, εκκρεμεί η εκπαίδευση εν δυνάμει Επιθεωρητών Εργασίας, προκειμένου να αναλάβουν πλήρη καθήκοντα και δικαιώματα, τη στιγμή που οι υπηρεσίες εμφανίζουν τρομακτικές ελλείψεις σε εξειδικευμένο, και όχι μόνο, προσωπικό.
Σας καλούμε λοιπόν ν’ ανταποκριθείτε στις ευθύνες που έχετε έναντι των Επιθεωρητών Εργασίας και το Σ.ΕΠ.Ε, δεδομένου ότι με τις δικές σας πράξεις και παραλείψεις το οικοδόμημα του Σ.ΕΠ.Ε καθημερινά καταρρέει και μαζί του εκφυλλίζονται οι ελπίδες και προσδοκίες των εργαζομένων και της κοινωνίας.        
                                              

Η Πρόεδρος

Χαριτίνη Καραγιώργη
Για το Δ.Σ.


Η Γραμματέας

Ευαγγελία Μπογιατζόγλου

11 σχόλια:

  1. Με τις ανατροπες που εχουν συμβει την τελευταια διετία στο εργασιακό τοπίο, το μόνο θετικο μέτρο , είναι η λίστα παραβάσεων και η σίγουρη αυξηση των προστίμων. Έτσι οι εργοδότες θα γνωρίζουν , ότι εαν παραβούν διαφορες διατάξεις τα πρόστιμα, θα ειναι τσουχτερά και ειναι σίγουρο ότι θα το σκέφτονται διπλά και τριπλά να βάζουν τους εργαζομενους να δουλευουν σαν τα σκυλιά, απλήρωτες υπερωρίες, να τους δηλώνουν ως ανιδείκευτους εργατες και παρολαυτα να τους χρησιμοποιούν ως χειριστές μηχανημάτων σε τσιμεντάδικα, να τους κόβουν τις άδειες, να τους βάζουν να δουλεύουν στα ρεπό τους κλπ. Μιλαμε για εργασιακό μεσαίωνα.....Το ζήτημα είναι πώς πέρασε αυτή η Υπουργική απόφαση και δεν την μπλόκαραν οι εργοδοτικές οργανώσεις.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χαριτίνη Καραγιώργη24 Ιουνίου 2011 στις 6:52 μ.μ.

    Λυπάμαι, αλλά το παραπάνω σχόλιο δυστυχώς είναι αίολο.
    Τα προβεπόμενα ποσά των προστίμων ίσως να είχαν πρακτικό αποτελέσμα σε μια εποχή οικονομικής ευμάρειας και ευημερίας. Τη δεδομένη οικονομική συγκυρία εξίσου αποτρεπτικό ρόλο έχει και η απειλή επιβολής χρηματικού προστίμου 500 ή 1.000€, το οποίο πλεόν αποτελεί δυσβάσταχτο ποσό για τη συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων. Οφείλουμε να ασκούμε τα καθήκοντά μας με ρεαλισμό. Οφείλουμε να συνδράμουμε στη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής. Η κοινωνική μας ευθύνη είναι τεράστια.
    Οι παρενέρειες δε της ΥΑ άρχισαν ήδη να εμφανίζονται. Σήμερα, ο προϊστάμενος της Τεχνικής Επιθεώρησης Δράμας δέχτηκε οξύτατη φραστική επίθεση από εργοδότη που του επιβλήθηκε πρόστιμο βάσει αυτής. Για όλα αυτά τα φαινόμενα, που θα εντείνονται και θα αποτελούν την καθημερινότητα των Επιθεωρητών Εργασίας, ποιος θα αναλάβει την ευθύνη για την προσβολή της προσωπικότητάς τους που θα συντελείται;
    Αλήθεια, για τις υπόλοιπες παρατηρήσεις που αφορούν στην Υπουργική Απόφαση για τα πρόστιμα ποιες είναι οι παρατηρήσεις του φίλου που τοποθετήθηκε από πάνω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. εγω συμφωνω με την ΥΑ και τον αρχικο σχολιαστη... για τα προστιμα..εως τωρα επικρατουσε μια κατασταση τραγικη, οι υπαλληλοι που διενεργουσαμε τους ελεγχους, να εισηγουμαστε στο προφορικο μεγαλο προστιμο και οταν βλεπαμε την πεπ υπογεγραμμενη απο την δ/ντρια βαζαμε τα γελια..το προστιμο ηταν κλασμα,αυτου που θελαμε να βαλουμε.Οι λογοι ευνόητοι και ας μη to θιξουμε τωρα , το θεμα, γιατι θα μας κυνηγάνε με τις πετρες οι εργαζομενοι...
    Κατα τη γνωμη μου θα επρεπε η ΥΑ να ηταν για κανα δυο χρονια , εγκυκλιος, ώστε να δοκιμαζονταν και να αλλαζαν τα χρηματικα ευρη γρηγορα, σε περιπτωση που θελαμε τροποποιήσεις και μια αλλη κατανομή, πιο ευνοική ή πιο σκληρη για τους εργοδοτες...Μολις το σεπε αγοραζε το μηχανογραφικο συστημα, τοτε θα επρεπε να εκδοθει η ΥΑ. Παντως αμα στο σεπε λειτουργησει βαση δεδομενων (ΒΔ), τα προστιμα θα υπολογιζονται poly μεγαλυτερα, διοτι ας πουμε αν εχω 2 παραβασεις ,η μια στη θεσσαλονικη, η αλλη στην αθηνα ,για ενα σουπερ μαρκετ ή για μια τραπεζα, αμεσως απο την υποτροπη θα ανεβαινω προς τα πανω, λαμβανοντας υποψη την ασυδοσια των εργοδοτων στην χωρα μας, αυτα συναδελφοι..peloponissos_inspector.....Με τα αλλα που γραφετε ως συλλογος, συμφωνω απόλυτα και μπραβο για τις ενεργειες που κανετε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χαριτίνη Καραγιώργη24 Ιουνίου 2011 στις 9:46 μ.μ.

    Στο έγγραφό μας αποδεχόμαστε θετικά την προσπάθεια που έγινε για την κωδικοποίηση των παραβάσεων αλλά και την ανάγκη εξορθολογισμού του συστήματος. Έμείς δεν απορρίπτουμε συλλήβδην αυτήν την προσπάθεια, αλλά εντοπίζουμε τα αδύνατα σημεία, προκειμένου να ληφθούν υπόψη, να διορθωθούν και να δημιουργήθεί ένα δίκαιο και ρεαλιστικό σύστημα.
    Οι σημερινές κοινωνικοοικονομικές συνθήκες δεν ανταποκρίνονται ούτε δικαιολογούν το προβλεπόμενο εύρος των προστίμων. Αυτή είναι η ουσία και πάνω σ' αυτό πρέπει να εστιάσουμε και να τοποθετηθούμε. Σε αρκετές περιπτώσεις παραβάσεων, οι ποινές που θα προκύπτουν, μεσοσταθμικά, θα βρίσκονται σε προφανή δυσαναλογία με τον επιδιωκόμενο σκοπό και θα διατρέχουν τον κίνδυνο να μεταρρυθμίζονται δικαστικά. Και περαιτέρω, είναι πραγματικό γεγονός ότι δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές για να υλοποιηθεί η Απόφαση. Δεν μπορούμε να μείνουμε στο "θα" και στο "άμα". Πρέπει ν' αντιμετωπίσουμε και να προσαρμοστούμε στο "τώρα". Και το τώρα δυστυχώς είναι ελλειματικό και τραγικό. Επιπλέον, δεν έχουμε την πολυτέλεια για δοκιμές. Τα περιθώρια και οι συνθήκες είναι ασφυκτικές. Άρα πρέπει να βρούμε το καλύτερο δυνατό σύστημα που θα λειτουργεί αποτρεπτικά για τον εργοδότη, ανταποκρινόμενο συγχρόνως, αφενός στα σημερινά οικονομικά δεδομένα, αφετέρου στα υπάρχοντα εργαλεία εργασίας μας. Αυτά τα στοιχεία κατά την άποψή μου θα καθορίσουν την επιτυχία του εγχειρήματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. xarit αστο ρε συ μην ανοιξουμε το στομα μας, 1000 και 1500 ευρω προστιμο στον ομιλο Μ....(σλυσιδα σουπερ μαρκετ με δεκαδες παραβασεις στην Β. Ελλαδα, για διαφορα θεματα). Παμε στα υπολοιπα θεματα που ειναι τα πιο σοβαρα και οποιος εργοδοτης κανει παραβασεις ας προσεχει απο εδω κ στο εξης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΘΕΩΡΩ ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΧΡΟΝΟ ΣΤΗΝ ΥΑ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ ΠΩΣ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΕΓΙΝΕ ΜΙΑ ΣΟΒΑΡΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΦΕΝΟΣ ΝΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕΙ Η ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΑΦΕΤΕΡΟΥ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ ΤΟ ΔΥΝΗΤΙΚΟ ΥΨΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΤΙΜΟΥ, ΟΥΤΩΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΑΠΟΤΡΕΠΤΙΚΑ. ΘΕΩΡΩ ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ, ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΠΙΟ ΣΟΒΑΡΑ, ΩΡΙΜΑ ΚΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ. ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΥΑ ΥΨΗΛΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ, ΑΛΛΟ ΤΟΣΟ ΑΔΙΚΟ, ΑΝΙΣΟ ΚΑΙ ΔΥΣΑΝΑΛΟΓΟ ΗΤΑΝ ΝΑ ΕΙΣΗΓΕΙΤΑΙ Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΜΕ ΕΝΑΝ ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΔΙΑΦΑΝΗ ΚΑΙ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΟΠΩΣ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΓΙΝΟΤΑΝ. ΟΤΑΝ ΑΦΗΝΕΙΣ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΕΝΑ ΕΥΡΟΣ ΠΡΟΣΤΙΜΟΥ 500-50.000 ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ, ΤΟΤΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΑΝΙΣΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΙΕΣ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΒΑΖΩ 1000 ΣΤΟΝ ΜΙΚΡΟ ΜΕΣΑΙΟ ΓΙΑ ΡΕΠΟ ΚΑΙ 1000 ΣΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΓΙΑ ΤΟ ΙΔΙΟ ΛΟΓΟ. ΟΣΟ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΗ ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ Η ΛΟΓΙΚΗ ΤΗΣ ΥΑ, ΑΛΛΟ ΤΟΣΟ ΗΤΑΝ ΚΑΙ Η ΠΡΟΪΣΧΥΟΥΣΑ. ΔΙΟΤΙ, ΑΦΕΝΟΣ "ΒΑΡΑΓΑΜΕ" ΣΤΟ ΨΑΧΝΟ ΜΕ ΜΙΚΡΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΜΕ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ ΠΩΣ ΘΑ ΤΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ, ΑΦΕΤΕΡΟΥ ΕΙΧΑΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΤΗΛΗ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΠΩΣ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣΑΜΕ ΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΜΑΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΕΙΜΑΣΤΑΝ ΚΑΛΥΜΕΝΟΙ ΑΦΟΥ ΕΠΙΒΑΛΑΜΕ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΣΥΜΜΟΡΦΩΝΟΤΑΝ Ο ΕΡΓΟΔΟΤΗΣ, ΑΓΝΟΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ-ΟΦΕΛΟΥΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ Ο ΕΡΓΟΔΟΤΗΣ (ΠΟΣΕΣ ΦΟΡΕΣ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΕΛΕΓΧΟ, ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ ΠΟΣΕΣ ΦΟΡΕΣ ΘΑ ΒΡΟΥΝ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ, ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ ΤΙ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΘΑ ΜΟΥ ΒΑΛΟΥΝ). ΤΟ ΥΨΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΤΙΜΟΥ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΠΩΣ ΕΧΕΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΟ, ΑΛΛΑ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΟ (ΓΕΝΙΚΟ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟ) ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΛΤΙΚΟ. ΣΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΝΑΛΥΣΗ, ΑΠΟ ΠΟΥΘΕΝΑ ΔΕΝ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΑΜΕΣΩΣ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΠΡΟΣΤΙΜΟ. ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΝΑ ΕΙΣΗΓΗΘΕΙ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΤΟΝ ΕΠΑΝΕΛΕΓΧΟ Ή ΤΗΝ ΑΡΧΕΙΟΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΣΗΣ. ΜΕ ΤΟΝ ΕΠΑΝΕΛΕΓΧΟ, ΑΦΕΝΟΣ ΘΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΘΕΙ Η ΤΕΛΕΣΗ ΠΑΡΟΜΟΙΑΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΑΝ ΟΧΙ, ΤΟΤΕ Ο ΕΡΓΟΔΟΤΗΣ ΘΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ΠΩΣ Η ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕ ΜΕ ΟΡΟΥΣ ΧΡΗΣΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΑΦΕΤΕΡΟΥ ΤΑ 1000 Ή 1500 ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΝΕΚΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΡΓΟΔΟΤΗ, ΑΦΟΥ ΘΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙ ΠΩΣ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΗΝ ΧΑΡΙΣΑΜΕ ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΓΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΤΟΝ ΞΑΝΑΒΡΗΚΑΜΕ ΤΟΤΕ ΘΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ. ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΛΕΩ ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΜΕ ΣΥΝΕΣΗ, ΠΡΟΣΟΧΗ, ΩΡΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΥΑ. Η ΥΑ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΤΥΧΕΙ ΟΣΟ ΕΜΕΙΣ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΠΡΟΙΣΧΥΟΝ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ ΜΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. σωστος ο αποπανω, μερικοι πασχουν απο συνδρομο μεταρυθμιστικης κοπωσης ακομα...
    εχω επισης την εντυπωση οτι οι εργοδοτικες οργανωσεις γνωριζουν την ΥΑ, ας την δωσουν λοιπον στα μελη τους και ας σταματησουν να πινουν το αιμα τοων εργαζομενων, βρηκαν την ευκαιρια με την κριση και καταπατουν ακομα περισσοτερο τα εργασιακα δικαιωματα, οσα ακομα υπαρχουν, γιατι σε λιγο θα καργησουν και την λιστα παραβασεων, διοτι δεν θα υπαρχουν πια παραβασεις!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σωστός ο από πάνω ? Να δούμε που θα βρούμε τους επιθεωρητές για να κάνουμε τον επανέλεγχο ... Υπηρετείς σε Επιθεώρηση για να δεις τι γίνετε ? Ωραία τα αντικειμενικά κριτήρια αλλά που θα βρίσκουμε τον αριθμό του προσωπικού ? που θα βρούμε την υποτροπή ? που θα βρούμε τις τελεσίδικες καταδικαστικές αποφάσεις ?

    Χωρίς τα παραπάνω αλλά και άλλα (αναφέρω μόνο την απλούστευση της διαδικασίας επιβολής προστίμου)η Υπουργική Απόφαση είναι ένα στημένο παιχνίδι σε βάρος των επιθεωρητών και ένα επικοινωνιακό παιχνίδι για την και καλά αυστηρή επιτήρηση των εργοδοτών και την τιμωρία των παραβατών (όπως και η αύξηση των ελέγχων χωρίς κάλυψη των κενών και το διορισμό διοικητικών)!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. εγω συμφωνω με την ΥΑ, περασα και απο 1 μικρο σεμιναριο για την εφαρμογη της, πολυ σωστα εχουν καταγραφει ολα αυτα τα κριτηρια, βεβαια συμφωνω με καποιον πιο πανω που ελεγε οτι αρχικα θα επρεπε να ειναι εγκυκλιος και οταν γινει μηχανογραφηση να γινει ΥΑ..αυτα
    ..η τρικυμια.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. μα που ζούμε; το συζητάμε κ όλας; πολύ μικρό πρόστιμο από 500 εώς 3000; είμαστε σοβαροί; τι στιγμή που το προηγούμενο διάστημα ο ΜΟ των προστίμων ήταν 1800 ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ενας χρόνος και κάτι Μνημόνιο.Δυο χρόνια σχεδόν Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ.1-Ενίσχυση ΣΕΠΕ ακόμα την περιμένουμε.Το Νομοσχέδιο πάει και έρχεται μέχρι να ικανοποιηθούν τα αιτήματα της ΠΑΡΑΓΚΑΣ της ΠΕΙΡΑΙΩΣ 40.2-Οι Δ/ντες ακόμα τοποθετούνται.3-Οι Τμηματάρχες ακόμα κρίνονται.4-Οι μετατάξεις (48 αιτήσεις) απο τον Δεκέμβριο του 2010 ακόμα γίνονται.5-Ηενίσχυση του ΣΕΠΕ σύμφωνα και με το μνημόνιο μέχρι 1/7/11 (ΕΙΝΑΙ ΟΝΕΙΡΟ ΘΕΡΙΝΗΣ ΝΥΚΤΟΣ).6-Τα αυτοκίνητα (έχουμε οδηγούς οι οποίοι φυσικά και αμείβονται κανονικά)βρίσκονται ακόμα υπο κατασκευή στις φάμπρικες της ΜΕΡΚΕΛ.7-Κι ομως το καλοκαίρι είναι στα μισά,η ΕΙΣΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ σύννεφο αλλά η ΗΓΕΣΙΑ ΤΗΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ 40 έχει στόχους για την καταπολέμησή της το 2012-2014 και σκέφτονται τις περικοπές αντι να βάλουν 5 ευρω παραπάνω για ενα πρόγραμμα "ΠΑΡΑΛΙΑ" και καταπολέμηση της εισφοροδιαφυγής καθώς με τα 5 ευρω που θα ξοδέψουν θα εισπράξουν 105 ευρω .Και μετά περιμένει ο ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ προκοπή--------.

    ΑπάντησηΔιαγραφή